Hoe doet word het dat automatisch bestanden opslaat als je gewoon nog aan het typen bent en de stroom uitvalt en het bestand toch opgeslagen is?

Ik bedoel dus zonder dat het bestand opgeslagen is

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
1.1K

Het beste antwoord

Daarvoor moet je, voordat je aan een document begint, het bestand natuurlijk eerst wel op je pc opslaan.
Vervolgens ga je naar Extra > Opties > tabblad Opslaan. Hier kun je een vinkje zetten vóór "Altijd back-up maken" en "Elke ... minuten AutoHerstel-informatie opslaan" (zie afbeelding).
Plaatje bij antwoord
Pieter2011
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje wel !

Andere antwoorden (3)

wat niet opgeslagen is kan ook niet teruggehaald worden.
er wordt om de zoveel tijd (instelbaar) een bestand opgeslagen, maar ook wordt om de zoveel tijd (vaker) 'herstelinformatie' opgeslagen.
Als je PC crashed wordt die herstelinformatie gebruikt om, samen met de laatst opgeslagen versie, de boel weer op een handvol aanslagen na te herstellen.
(google docs slaat veel vaker op en crasht nooit!)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hangt er helemaal vanaf welk programma je gebruikt, hoe dat is ingesteld en hoelang je al bezig bent.
Hoe langer je bezig bent, hoe groter de kans dat er een deel toch bewaard is.
Maar de kans is relatief klein dat je terug gaat krijgen wat je wilt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een uitgebreide beschrijving kunt u lezen op de volgende pagina's:

Voor Word 2007: http://support.microsoft.com/kb/107686/nl
Voor Word 2010: http://office.microsoft.com/nl-nl/word-help/eerdere-versies-van-een-bestand-herstellen-in-office-2010-HA010356735.aspx