Wat is een Image en hoe maak ik het?

Ik moet een image maken van C partitie, vervolgens moet ik de image wegschrijven naar de D partitie.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
3.5K

Het beste antwoord

een image is heel grof gezegd een bestand waarin alles staat wat er op je schijf staat, exact zoals het er staat.

het is dus eigenlijk een kopie van je harde schijf, je kunt dit bestand op een later moment gebruiken om de computer weer in de originele staat te brengen zoals hij toen was.

Ik gebruik meestal ghost hiervoor als ik net een computer heb geïnstalleerd en alles goed werkt, met de programma's die ik vaak gebruik.

wordt de pc na verloop van tijd trager, dan zet je het image terug en is het weer als nieuw (je moet dan alleen opletten dat foto's en andere documenten niet op die partitie staan, net als de gegevens van je email).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je Windows 7 hebt, heb je al direct een programma om een image te maken. Dat is namelijk ingebouwd.

Meer informatie vindt u hier:
http://www.pc-helpforum.be/f278/hoe-maak-ik-een-volledige-backup-27203/