Wat is er mis met de computer als ie slecht afsluit?

Ik gebruik XP en Firefox. Als ik op Start klik en afsluiten, gaan alle programma's weg, maar dan blijft het bureaublad nog wel 3 minuten staan, alvorens de computer stopt.
Wat kan mis zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Probeer dit eens allemaal te doen:
*CCleaner http://piriform.com
*Schijfopruiming
*Registry Mechanic http://pctools.com
*Bij start MSCONFIG intypen, bij opstartinstellingen de hoogst mogelijk aantal processoren selecteren.
*Bij het tabblad opstarten onnodige dingen uitzetten
*Tweak opzoeken om pc sneller te laten afsluiten.
*PC laten zoeken op fouten op harde schijf en laten repareren.

Toegevoegd na 1 minuut:
Trouwens, als je een niet zo'n snelle pc hebt raad ik je Eset Smart Security of Eset Anti Virus aan, deze virusscanner verbruikt namelijk het minste geheugen van alle virusscanners, zeurt niet en heeft een ingebouwde gaming mode.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

waarschijnlijk zit je computer niet te ruim in zijn geheugen en draaien er behoorlijk wat processen op de achtergrond. Doordat je waarschijnlijk niet veel geheugen hebt kost het wat meer tijd deze af te sluiten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zou dan juist andersom moeten zijn.
Windows heeft de nare eigenschap dat het steeds groter en trager wordt doordat er allerlei tijdelijke bestanden bewaard blijven. WAs de computer vroeger wel sneller? Dan zou je eens Ccleaner eens kunnen proberen.dat is een gratis programma die tijdelijke bestanden verwijdert.Je kunt ook je registry laten scannen, dat wil ook nog wel eens helpen.
Google maar eens op ccleaner. (geen spelfout, dubbel c!)