breedbeeld foto's Win VistaHoe om te schakelen van 16:9 naar 4:3

Foto's bekijken op een breedbeeld monitor is een ramp. Iedereen is 'opgeblazen'.
Weet iemand een manier om dit (tijdelijk) op te lossen zodat de foto'd in de juiste verhouding worden weergegeven?

Toegevoegd na 10 minuten:
ik gebruik geen software om foto's te bekijken, gewoon rechtsklikken en dan kiezen voor 'voorbeeld'.
Het is de breedbeeld monitor die de foto's vervormd, niet Vista. Het zou dus mogelijk moeten zijn om (tijdelijk) naar 4:3 om te schakelen. Maar hoe?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (3)

Normaal gesproken worden foto's getoond in het originele formaat. Windows Vista blaast de foto's ook niet op, maar wellicht gebruik je een programma (je vermeld niet welk) dat de foto's automatisch aanpast. Die setting moet je vinden en uitschakelen.
paulus811
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik gebruik geen software om foto's te bekijken, gewoon rechtsklikken en dan kiezen voor 'voorbeeld'.
Het is de breedbeeld monitor die de foto's vervormd, niet Vista. Het zou dus mogelijk moeten zijn om (tijdelijk) naar 4:3 om te schakelen. Maar hoe?
paulus811
14 jaar geleden
Dan zul je even in de setup van je monitor moeten kijken. Dat is bij ieder merk weer net iets anders.
Ik weet niet welk programma jij gebruikt om je foto's te zien. Maar ik heb met mijn 500 vakantiefoto's geen problemen...

Toegevoegd na 30 seconden:
En mijn pc draaid dus ook op Vista...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ergens moet je de mogelijk hebben, om de foto's aan de beeldschermresolutie aan te passen.... In dit geval moet deze optie uit staan.
Als je deze optie niet hebt, staat wellicht de resolutie van je beeldscherm niet juist of met de verkeerde verhouding ingesteld. De meeste monitoren hebben maar 1 resolutie waarop echt alles scherp is. Wellicht dat je daar eens naar kunt kijken.