Weet iemand software waarmee je tekst kan filteren?

Ik bedoel hiermee dat je bijvoorbeeld het volgende hebt:

false
C0DEED
333333
0084B4
DDEEF6
C0DEED

en dat je dan kan aangeven, bewaar alles tussen en en verwijder de rest, vaak moet je dit dan aangeven op deze manier: {%}

Waarbij {%} dan de output data bevat van meerdere regels.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (3)

goede tekstverwerkers ondersteunen reguliere expressies.
Ik heb goede ervaringen met notepad++.
Hier kan in advanced reguliere expressies dergelijke zoekpatronen invullen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan je mij een voorbeeld geven hoe ik informatie te pakken kan krijgen tussen characters.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://markantoniou.blogspot.com/2008/06/notepad-how-to-use-regular-expressions.html Veel succes.
Die manier van opbouwen heet XML en die computertaal kun je op vele verschillende manieren wel in-en uitlezen.
Wat je moet gebruiken ligt er maar net aan waar je dit voor wilt gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar was ik zelf ook al achter, het gaat mij niet om het uitlezen, het gaat mij om het ombouwen zodat ik lijstje krijg met namen.
Met de Open Source programmeertaal Perl is dat goed te doen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Voor het schrijven van Perlroutines kun je of Farghs tip gebruiken of TextWrangler afhankelijk van je besturingssysteem