Hoe kan je bepalen welke directory Windows Verkenner als eerste weergeeft wanneer je 'm opstart ?

De mijne( Win7) start standaard in 'bibliotheken'.
Ik zou dit graag willen veranderen zodat hij direct de directory van een externe HD weergeeft.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Maak een shortcut aan met de verwijzing naar:
c:\windows\EXPLORER.EXE /n, /e, c:\bibliotheken
Als tenminste 'c:\bibliotheken' de juiste benaming is in jouw geval.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat werkt inderdaad ook:
c:\windows\EXPLORER.EXE /n, /e, 'wenspad' Zet ipv van wenspad je folder, drive of map naar wens, bv:
c:\windows\EXPLORER.EXE /n, /e, F:\Muziek
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
geweldig, het werkt ook nog ! bedankt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk werkt dat, wat denk jij dan?
;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedankt, nu deze nog even ?
http://www.goeievraag.nl/vraag/breedbeeld-foto-win-vistahoe-schakelen.28853

Andere antwoorden (1)

Je kunt onder folder opties instellen, dat die windows (explorers) worden geopend, die bij het afsluiten actief waren. Als je dan bij het afsluiten een windows explorer op je externe HD had staan, staat die er bij de volgende windows start ook weer.

Toegevoegd na 7 minuten:
Bij mij heet deze optie:
restore previous folder windows at logon
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedankt voor je antwoord, heb je daar misschien een stappenplan voor, ben niet zo thuis in dit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Windows Explorer - Tools - Folder Options - View - restore previous folder windows at logon Maar dan in het Nederlands... :-)