Als ik de Magic Wand tool bij Paint.NET selecteer staat er een balkje 'Tolerance'. Wat doet dit?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software
1K

Het beste antwoord

Met de magic wand selecteert Paint.NET delen van de afbeelding die gelijkwaardig van kleur zijn. Met de tolerantie stel je in hoe tolerant het programma daarbij mag zijn; stel je die hoog in zal hij een groter gebied selecteren, zet je die klein in kiest hij een kleiner gebied.

Toegevoegd na 3 minuten:
Als je de tolerantie bijvoorbeeld (op schaal 1 - 100) op 10 zet, en je klikt op een rood gebiedje, dan selecteer je met de magic wand (toverstokje) alleen de pixels eromheen die écht vrijwel hetzelfde zijn qua kleur. Stel je de tolerantie hoger in, bijvoorbeeld op 50, zal hij al een veel groter gebied selecteren omdat hij minder 'streng' hoeft te zijn in wat hij selecteert. Stel je tolerantie alleen niet te hoog in, want dan selecteer je de hele afbeelding. Kies hem ook niet te klein, want dan selecteer je maar een heel klein stukje. Ik moet altijd even 'spelen' met de tolerantie voordat het toverstokje ook echt een toverstokje is.

succes ermee!