Warom maakt mijn pc geen contact met internet?

Na wat klungelig onderzoek vond ik dit. (foto)
Wat moet daar in staan?
Het gaat om snoerloos internet en de router staat beneden. Pc boven. Daar zit een Netgear adaptor aan. Er branden 2 van de 3 lampjes.
Hij geeft ook aan netwerk kabel niet aangesloten.
Maar die zit wel aan de pc.
Wat is er loos?

Toegevoegd na 3 minuten:
Waar vind ik die gegevens die daarin moeten staan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
bamibal
12 jaar geleden
Voor draadloos internet heb je geen netwerkkabel aan je PC nodig. Ook bij Proxyinstellingen hoef je niets in te vullen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
??
Eh...bij een laptop snap ik dat nog.
Maar een gewone pc....
gvrox
12 jaar geleden
Om wat voor netgear adapter gaat het, en welke lampjes branden ?
bamibal
12 jaar geleden
@patcat: Mijn vaste pc staat op zolder, en die maakt draadlos verbinding met mijn router beneden, via een wifi-dongle. Je kunt dus met een vaste pc ook prima draadloos internetten.
capthavoc
12 jaar geleden
kijk eens bij
start
configscherm
internet opties
verbinding
lan instellingen
en zet een eventueel proxy server uit
die heb je niet nodig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alleen het ethernet(?) lampje brandt niet...
Die andere 2 wel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Trouwens hij deed het perfect. Tot een week geleden.
De overige 2 laptops in huis doen het wel waar onder één die op zolder staat.

Antwoorden (2)

oke, dus als ik het goed begrijp dan deed het internet op de computer het eerst wel en nu ineens niet meer terwijl je niks veranderd heb? en de andere laptops die doen het wel gewoon? of had je eerst een Internetkabel en wil je nu draadloos internet op die computer? Want bij sommige computers zit er geen draadloze ontvanger, deze zou je dus moeten kopen als dit het geval is. Ze kosten iets van 15 euro en gaan in een USB poort. Er zijn natuurlijk ook duurdere maar die van 15 euro zijn goed. Al had je al draadloos internet op die computer en het werkt nu niet meer maar wel op je andere laptops dan zou het kunnen zijn dat de router gereset moet worden (stekkers eruit, 1 minuut wachten daarna er weer in) en als dat niet werkt dan moet je verbinding proberen te maken en daar op hulp klikken en dan worden nog meer opties gegeven. Het is niet slim om allemaal instellingen te veranderen waarvan jij niks weet, heb je dit al gedaan dan raad ik het aan om de computer terug de tijd in te zetten tot voordat de veranderingen plaatsvonden. Veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het kan goed zijn dat er een elektronisch apparaat stoort
probeer allereerst een andere lokatie in huis uit.
wat ook zou kunnen is dat de verschillende wifi signalen intevereren. Je zou dan een andere kanaal kunnen selecteren
zoek dan op google met het merk/type van je router te samen met wifi kanaalselectie dan moet het toch lukken zou ik denken
oja die proxy server instellingen hebben er niets mee te maken want die gebruik je niet