wat is het doel van deze directory's linux?

kort vraagje, wat is het doel van deze directory's?

/dev
/home
/srv

zijn commandos voor linux maar wat doen ze?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

In /dev staan (virtuele) files die de devices in je computer voorstellen, zoals harde schijven, DVD drives, seriele poorten. Programma's kunnen van de devices gebruikmaken door te lezen van of te schrijven naar deze files.

Onder /home staan de home directories van de gebruikers op je systeem; zeg maar de persoonlijke folder (voor documenten, instellingen e.d.)

/srv is geen standaard linux directory.

Toegevoegd na 5 minuten:
Oh, misschien toch wel standaard, volgens http://www.pathname.com/fhs/pub/fhs-2.3.html is /srv bedoeld voor de data van services die het systeem aanbiedt.
gvrox
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt!