Is UTorrent illegaal?

Als ik bijvoorbeeld een game wil Downloaden via UTorrent.
Is dat dan illegaal of legaal?

Toegevoegd na 2 dagen:
graag bron vermelden

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
2.8K

Het beste antwoord

Het downloaden zelf is praktisch legaal, maar met Utorrent help je ook gelijk de game up te loaden, wat wel illegaal is. Dit kan je uitzetten , maar bedenk wel dat jij het ook van zulke mensen hebt gedownload (peer-to-peer transfer heet dat)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar kan ik het uploaden uitzetten dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
znu je dan wel willen uitleggen hoe je het Uploaden kunt uitzetten?

Andere antwoorden (5)

Wanneer je games of andere software download die geen freeware zijn is het altijd illegaal, zo eenvoudig is dat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En nu de feiten:

1. Het programma op zichzelf is legaal, je kan er ook je Linux distro mee ophalen natuurlijk.

2. Copyrighted software en games downloaden waarvan je de juiste licentie niet hebt is illegaal zowel met uTorrent als elk ander downloadprogramma.

3. Uploaden van films en muziek (wat je automatisch doet als je downloadt bij uTorrent) is illegaal in Nederland.

4. Downloaden van films/muziek staat hevig ter discussie vandaag de dag, of het nou strafbaar is of niet is afhankelijk van hoe je de wet interpreteert. Over het algemeen wordt gezegd dat downloaden legaal zolang het voor eigen gebruik/studie is.

Toegevoegd na 1 minuut:
*Linux is opensource software en is vrij verkrijgbaar.

Toegevoegd na 2 dagen:
Als het onjuist is hoor ik het graag, reacties zijn altijd welkom.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zou de minnaar uit kunnen leggen wat er niet klopt, liefst met bron, dan kan ik mijn stukje aanpassen.
Een game is misschoen wel illegaal, maar sowieso niet strafbaar voor de consument.
Zeg maar gedoogd dus.
http://nos.nl/artikel/232279-illegaal-downloaden-wordt-echt-illegaal.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
film op internet zetten is illegaal!! En downloaden voor eigen gebruik is niet illegaal, maar pas illegaal als je downloadt, en doorverkopen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
downloaden is niet illegaal
het verspreiden van downloads wel