Ik heb een probleem om met Microsoft Outlook emails te sturen naar ontvangers die Mac´s hebben, is er een goed alternatief?

Om voor Mac´s de emails vanuit outlook te lezen moet ik de in de settings "plain text" gebruiken. Mijn emails zien er daardoor uit alsof ze uit de jaren 80 komen. Is er een goed alternatief programma aan te raden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ontvang de mailtjes van Outlook goed op mijn MacBook. En wat bedoel je met mailtjes die er uitzien alsof ze uit de 80'er jaren komen? Ik krijg ze met tekeningen, foto's, mooie lettertypes en de hele mik mak.

Antwoorden (2)

Dat heeft niet met Mac te maken. Ik heb hetzelfde probleem met en vriend in Frankrijk. Je moet bedenken, dat de zender en ontvanget beide dezelfde instellingen moeten hebben. Als ik jou een Engelse pond teken toemail, dan is de kans groot dat jij dat niet te zien krijgt. Het gaat op font en characterset.
Hieronder zal XiniX je wel uitleggen hoe je op ubicode moet overgaam. Op korte termijn is het alternatief om Plain text te zenden, dat is so wie so goed als je veel zakelijk mailed. 70 % van de wereld kan jouw Rich text mails namelijk niet lezen, ook Lotugebruikers niet in een IBM omgeving
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoi Markymark, ik zou serieus overwegen om geen Outlook meer te gebruiken. Uit Windows 7 is Outlook al verwijderd. Naast de onveiligheid is het programma gewoon niet voldoende compatibel met andere mailprogramma's, zoals je zelf ook al ervaren hebt. Ik kan je Eudora aanraden. Ook Mozilla Thunderbird is goed. Succes!