Wie kent er een goed en gebruiksvriendelijk fotobewerkingsprogramma?

Ik zoek een programma waarmee ik grote bestanden (van 8 of 9 MB) eenvoudig kan verkleinen, zodat ik ze makkelijker per mail kan versturen. Ik ben een beetje een digibeet, dus een gebruiksvriendelijk programma is voor mij heel belangrijk.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik zoek een gratis programma.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software
1K
Rieneke1
14 jaar geleden
ik kan je niet helpen, maar wat een leuke avatar heb je!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, mooie kat, hé?

Het beste antwoord

IrfanView - daarmee kan veel. Freeware.
PhotoFiltre - geen persoonlijke ervaring mee. Kan ook veel mee.
The Gimp - eerder genoemd - is zeer veelzijdig bijna nèt zo volledig als PhotoShop, maar het is niet erg gebruikersvriendelijk Maar wel de moeite waard om je in te verdiepen als je van de allergeavanceerdste mogelijkheden gebruik wilt maken. En - niet onbelangrijk: The Gimp is Open Source en Freeware.
Maar begin eens met IrfanView - in een middagje heb je dat al aardig onder de knie en binnen een week heb je alle wat ermee kan wel zowat gevonden.
Daarna kan je beoordelen of je ook met The Gimp verder wilt gaan.
Bij de HCC-CompUsers-DigiFoto-platform (http://www.compusers.nl/) worden regelmatig lezingen, workshops en demonstraties over al die zaken gegeven.

Toegevoegd na 7 minuten:
Met IrfanView kan dat verkleinen héél makkelijk: Open een foto in Irfanview, selcteer Äfbeelding, (ctrl-R) > Formaat wijzigen. Dan zie je in de rechter kolom een aantal keuzes waarvan je er een kunt aanvinken. Maar je kunt in het linkerpaneel ook zelf een formaat aangeven: in cm, inches of in pixels.
Maar om je een idee te geven: gisteren heb ik een groot aantal foto's man elk meer dan een 1 MB verkleind tot 640 x 480 pixels en het resultaat was steeds tussen de 60 en 80 kB.
Je kunt dit ook op een aatal foto's tegelijk toepassen: dat heet dan "batch-verwerking"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
VSO picture resizer, werk super eenvoudig!
Download via link
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jpg resizer

zo van internet te halen. Heel klein en handig programmatje. Mijn partner zegt dat hij er alles mee doet, alles is in te stellen en hartstikke simpel en gebruiksvriendelijk.

Toegevoegd na 1 dag:
Het is JPEG ReSizer, te downloaden via bv http://www.brothersoft.com/jpeg-resizer-3357.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Paint.NET is een erg simpel (en goed) programma voor fotobewerking, wat jij vraagt kan er ook mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Ja, ben ik heel enthousiast over!
Ik gebruik Picasa en dat bevalt me goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gimp.
Gratis te downloaden via internet.