Op mijn werkcomputer in de taakbalk van windows staat sinds vandaag een nieuw icoontje aan de rechterkant , wat is dit en wat doet dit?

Als je er met rechts op klikt zegt ie"altiris client service for windows" En je kan helemaal niets hij vraagt om een wachtwoord...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Altiris Client Management Suite en Altiris Server Management Suite bieden, aldus de leverancier, een beter inzicht in IT-assets, versimpelde dag-tot-dag beheersmogelijkheden en een verbeterde eindgebruikersproductiviteit.

Features
De features moeten gebruikers helpen om kosten te besparen en meer waarde uit hun bestaande IT-omgevingen te halen. De Client Management Suite versie 7.0 laat gebruikers beter controle krijgen over hun IT-omgevingen door de inzet van intelligent softwaremanagement, een verbeterde comptabiliteit met verschillende platforms, waardoor beheerders hun pc lifecycle managementcontrole kunnen uitoefenen over Windows-, Linux- en Apple-besturingssystemen. Ook kunnen beheerders met behulp van de software het energieverbruik van desktops en laptops beheren. Verder beschikt de software suite nog over managementtechnologie als imaging, remote control en virtualisatie en packaging van applicaties. De vernieuwde versie van Server Management Suite biedt mogelijkheden voor het ontdekken, provisionen, beheren en monitoren van verschillende serverinfrastructuren, zowel fysieke als virtuele, op een reeks van platforms. De software releases zijn per direct beschikbaar.

Toegevoegd na 48 seconden:
Dit zal dus ook wel van het werk uit erop zijn gezet, en daar hoef jij dan ook niets mee te doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

http://forums.techguy.org/all-other-software/128022-what-altiris-client-service.html

"It's a professional backup and recovery service, intended to restore the system in the event of a virus attack or other major disaster. Have a look at this site for more details

http://www.altiris.com/products/clientrecovery/"

"It's a altiris agent, running on the computer to carry out the systems management tasks like collecting inventory, installing service packs and patching the computer with security bullentins released by the specific vendor. Agent could also be used to perform the back and restore of system."
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Altiris Agent is een handig tooltje voor de IT. Die kunnen remote software installeren, patches uitrollen en een inventarisatie maken van jouw computer en wat daar opstaat. Logisch dat hier een wachtwoord op staat! :-)

Allemaal om het de IT (en ook de gebruiker) gemakkelijker te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja heel handig.... alleen heb ik liever niet dat anderen met hun fikken aan mijn pc zitten te rommelen. Maar ja met windows is dat gewoon nodig, anders kom je er helemaal niet uit....

Doe mij maar een Mac. Dan kan ik alles zelf en daar hoef je bepaald geen expert voor te wezen.