Zijn er progammatjes die ervoor zorgen, dat je beeldscherm minder fel wordt als het later in de avond wordt?

Ik heb het natuurlijk over de computer. Ik weet niet of deze vraag eerder is gesteld, ik kon hem in elk geval niet vinden bij de zoek balk.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
Cryofiel
12 jaar geleden
Het zou best kunnen dat zoiets bestaat, al heb ik daar geen weet van. Ik kan me voorstellen dat er programmaatjes bestaan die de helderheid van de omgeving meten via de webcam of via een sensor die je in een USB-poort steekt. Zelf heb ik een beeldscherm met een ingebouwde sensor. De computer hoeft dus niets te regelen, dus ik heb ook geen programmaatje nodig. Mijn beeldscherm regelt het helemaal zelf. Toen ik dit beeldscherm kocht, dacht ik: och, leuk aardigheidje, maar meer ook niet - het is niet echt nodig, gewoon een leukigheidje. Toen ik het beeldscherm eenmaal had, vond ik het het meest handige feature! Als ik nu een nieuw beeldscherm zou moeten kopen, zou ik heel beslist opnieuw een scherm kopen met zo'n automatische helderheidsregeling erin! Echt superhandig!

Antwoorden (3)

Nee `die zijn er nog nooit geweest voor de gewone PC.Misschien een optie voor de toekomstige generaties van beeldkaarten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De computer regelt dat niet. als je tv/monitor die mogelijkheid heeft, dan moet je de oplossing zoeken in de functies van die tv/monitor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kunt dit via je toetsen bord aan passen, maar dat is vaak alleen bij laptops, of je moet een universeel toetsenbord op je PC hebben, anders kun je dit in je cofig. scherm aanpassen

PS:
heb je windows7?