Hoe kan ik mijn inkomsten berekenen met excel?

In de tweede heb ik met informatica een beetje over excel geleerd. Ik heb nu een (nieuw) baantje. Hiervoor wil ik mijn inkomsten berekenen.

Ik wil dus dat als ik mijn werktijden invul (bijvoorbeeld 12.00-18.00) dat hij automatisch die tijd*mijn uurloon doet.
En dat ik daarna een totaal krijg van al mijn tijden.

Wie kan mij dit uitleggen? Alvast bedankt! Degene die het het best uitlegt kan 10 punten verwachten :)

Toegevoegd na 7 minuten:
Ik heb excel 2007.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
1.2K

Het beste antwoord

in kolom a zet je de begintijd, in kolom b zet je de eindtijd. In kolom d het uurloon en in kolom e: =(a1-b1)*d1.
Zet wel in kolom a en b de celeigenschap op 'tijd'.

Toegevoegd na 2 minuten:
het getal in de formule in kolom e is natuurlijk afhankelijk van de rij waar de andere gegevens in staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als eerste schrijf je in de desbetreffende "cel" het aantal uren in cijfers.
Als je dAt hebt gedaan dan schrijf je in de "cel" waar je de antwoord wil de volgende berekening "="hier de cel en de kolom naam"x"hier het aantal uren"
bijvoorbeeld in A1 staat 4 (4 uur)
En als we de berekening in B1 willen moeten we de formule "=A1x4" schrijven

Veel succes