bestaat de volgende technologie/app/programma?:

een programma/app waarmee je (met je telefoon) tekst kan scannen(/lezen)? Eigenlijk hetzelfde principe als met QR codes.

Met dit progje of app zou je bv een weblink in de krant kunnen scannen om gelijk door te gaan naar de website.

Iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

NEE. Dit bestaat niet. Er bestaat alleen de barcode scanner. Of de zogeheten QR code scanner. Maar een programma die tekst omzet naar een link of iets dergelijks is er niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry van m'n fout★★★

Andere antwoorden (2)

Met een android telefoon kan het met een speciale QR kan het
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt de vraag niet goed gelezen. Ze vraagt juist NIET naar een QR scanner, maar naar een programma die een link in een tekst kan herkennen.
Ja dat is er.
Ik heb het even opgezocht voor de iPhone:
http://itunes.apple.com/us/app/id474902001?mt=8&ign-mpt=uo%3D2

De QR Barcode scanner voor Android heb ik zelf en die werkt perfect. Je kunt daarmee ook zelf een QR Barcode maken.

Toegevoegd na 2 uur:
Excuses, ik heb kennelijk je vraag niet goed gelezen, dus hierbij een ander antwoord. Met Google Goggles kun je o.a. tekst scannen, maar lang niet altijd levert dat een link naar een website op. Je kunt met het scanresultaat wel 'doorklikken' naar google om verder te zoeken en met een beetje geluk tref je bij de zoekresultaten een website aan.

Overigens weet ik niet of deze app er ook is andere telefoons dan Android-toestellen.

Toegevoegd na 2 uur:
"..voor andere telefoons dan Android.." bedoel ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt de vraag niet goed gelezen. Ze vraagt juist NIET naar een QR scanner, maar naar een programma die een link in een tekst kan herkennen.