Kun je het geluid van je computer opnemen zonder een microfoon?

Er zijn programma's waarmee je je scherm kunt opnemen. Maar ik wil alleen het geluid opnemen. Maar niet met een microfoon, want dan krijg je ruis en alles wat om je heen gebeurt komt er ook op te staan. Dus ik wil gewoon rechtstreeks het geluid opnemen.

Toegevoegd na 1 dag:
Maar ik kan dat hele stereo mix niet selecteren. Ook niet in Audacity. Er staan maar drie dingen, 2x High definition audio apparaat en Lijningang. Maar stereo mix staat er niet bij

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
8.4K

Antwoorden (5)

Ja dat kan.
Je kunt het standaard windows programma gebruiken bij Start > Alle Programma's > Bureau accessoires > Geluidrecorder
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
simpel en doeltreffend!
+-je
Via hypercam kun je je eigen beeld en het geluid wat uit de boxjes komt opnemen hyper is gratis en legaal het nadeel is dat je dan met beeld ziet maar daar kun je ook vanaf komen door het filmpje te uploaden naar -cc clipconverter- en conventeren naar mp3
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Audacity :)
Gratis, snel, handig en iedere leek kan het gebruiken :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je in vista zit kan je ook rechts klikken op het geluidsknopje naast de tijd, en dan opname apparaten. Hier selecteer je Stereo-mix

Toegevoegd na 40 seconden:
Hiermee kan je dan met je gewone opnameprogramma dat standaard erbij zit opnemen.
Jaspro101
12 jaar geleden
Dit kan ook met een webcam maar ook via de dimgem die gezecht zijn

Toegevoegd na 12 uur:
Ik bedoelde de dingen die al gezegd zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Wáármee?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En wat zit er in een webcam wat het geluid opneemt? Juist een microfoon. Nu nog een keer de vraag lezen :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat heeft het nou voor zin om een vraag te beantwoorden met "het kan met de dingen die gezegd zijn"??