Kan ik in foxit reader ook in plaats van de tabbladen het programma scherm een tweede keer openen?

Net als met bijvoorbeeld Google chrome (de nieuwste in windows 7). Wanneer je dan een tabblad hebt kun je hem verslepen uit het venster en wordt er een nieuw venster geopend. Naar mijn mening heel handig.

Echter, in foxit reader heb ik een dergelijke functie nog niet gevonden (dezelfde handigheid is nog niet eens een must) Wanneer ik bijvoorbeeld op het ene scherm een bestand wil bekijken en op mijn andere scherm een ander pdf bestand met hetzelfde programma, wil dat niet.

Wanneer ik het 2de pdf bestand open, opent hij het als een tabblad. Ook heb ik nog niet gezien waar staat ''openen in apart venster'' of iets dergelijks.
Dit is dus waar ik naar opzoek ben.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
5.8K

Het beste antwoord

Ik zag deze vraag al eerder staan, maar heb niet geantwoord, omdat ik bang was dat ik je verkeerd begreep. De vraag is nu bijna gesloten, en mogelijk vind je een poging tot een antwoord leuker, dan helemaal geen antwoord op je vraag.

Ik begrijp dat je 2 PDF files tegelijkertijd wilt openen. En dan niet met tabbladen (want dan is er altijd één onzichtbaar op de achtergrond), maar dat je ze tegelijkertijd wilt bekijken.

Het is heel simpel: ik neem aan dat als je een PDF wilt bekijken, je niet eerst foxit opent, en vanuit foxit je PDF gaat openen. Je zult het vast "verbonden" hebben, en zodra je op een file klikt met PDF als extensie, dan opent automatisch je foxit mèt de PDF.

Als je vanuit die situatie een 2e PDF gaat openen, verdwijnt de eerste weer. Dat is dus niet de oplossing. Wat je gewoon moet doen, is een nieuwe PDF file aanklikken, en dan opent foxit voor de 2e keer. Er draaien dat 2 Foxit's (beide met een aparte PDF), en als je een breed scherm hebt, dan kun je ze probleemloos naast elkaar zetten in je scherm, en je hebt geen gedoe met allerlei tabbladen. In principe kun je ook 4 of 10 pdf's tegelijkertijd bekijken. Het wordt alleen allemaal wat kleiner, omdat je je schermpjes wat moet aanpassen.

Hopelijk helpt dit je iets verder? Succes!