weet iemand hoe je een echt oud (win95) online game online kunt krijgen ?

Ik heb een hele oude game (Team apache) waar ik vroeger dol op was maar het lukt me niet om er online mee te (komen getest met iemand uit duitsland).
De game is zo oud dat er zelf nog een telefoon modem optie was maar in de tijd dat ik hem kocht. heb er nooit online kunnen spelen had zelf wel telefoon modem maar ja dat was gewoon te duur en indertijd geen adsl
nu weet ik vrij veel van die oude games en hosten op de normale manier.
extern ip etc )
maar ik heb geen zin in portforwarding gedoe
is er iets te vinden als een gamehosting server die deze oude games nog wil en kan runnen ?
of misschien dat ik zelf een dedicated server kan opzetten achter mijn router ?
alles is welkom tips links etc

capthavoc
12 jaar geleden
in: Software
1.1K

Antwoorden (2)

Als je andere spelers kent, en dus met hen kan afspreken, zou je het in principe via IP moeten kunnen doen.
Zo speel ik ook Age of Empires 1...
Zou je wellicht een printscreen kunnen uploaden van het setup scherm voor het online spelen zodat we kunnen zien wat de door het spel gegeven opties zijn?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
capthavoc
12 jaar geleden
Er is de normale tcp/ip optie
en die kennis in duitsland had een modem met extern ip
we vonden een tijd wel de game room maar als we probeerden te spelen viel alles weer uit
en later lukte het voor geen meter
Ik weet dat ik niet kan hosten vanwege mijn modem router
tenzij ik mijn modem brigde maar ja dan valt telefoon uit
firewall is geen probleem.
het zou eigenlijk gewoon moeten kunnen maar.
ten eerste is het al moeilijk iemand te vinden die de game heeft en kan hosten (het moet met de cd in de drive) over LAN is het geen probleem
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik het goed begrijp moet de host een CD hebben en is dit voor andere spelers niet noodzakelijk, en jij bent niet in het bezit van een CD?
Er zijn wel .ISO's t downloaden, zag ik net, dus mocht je verbindingsgewijs wel in staat kunnen zijn om te hosten dan is je CD gebrek makkelijk op te lossen. Hebben jij en die vriend allebei dezelfde versies (patches) van het spel?
capthavoc
12 jaar geleden
Hij schijnt een iets jongere versie te hebben hij had een extra mplayer (hele oud game hosting) optie die ik niet heb
maar ik heb ook een originele cd
maar vanwege mijn modem/router kan hij gewoon mij ip niet vinden
Aangezien ik natuurlijk een 192 adres heb
zou een doorgelinkt ip helpen
stel hij vult in plaats van alleen mijn externe ook mijn interne in bijv 84.123.234.1,192.168.1.33
zou deze ip combi helpen ? de data juist te routeren?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hmm, ik denk dat je een zgn. 'fixed ip' moet aanmaken.
En toch even forwarden waarschijnlijk. Kan ik wel bij helpen als je wil.
Maar voor je al die moeite zou doen kan je misschien beter zorgen dat je toch allebei dezelfde versie hebt, want daar kan ook e.e.a. mis gaan.
Het zal je niet lukken als in de code van het spelletje geheugenadressen worden benaderd die tegenwoordig beschermd zijn.