Ik heb een JVC-camera, die produceert filmpjes in MOD. Als je die wilt bewerken, blijkt er geen programma te zijn die dat aankan. Wie weet raad?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
3K

Antwoorden (3)

Dit geldt voor heel voor "problemen" met bestand extensies die nergens te worden gebruikt (lijkt het).

Zoek naar een .MOD (in dit geval, maar kan eigenlijk voor alles) converter. Er zijn vaak meerdere van dit soort "problemen" en daarom zijn er vaak (gratis) programma's ontwikkeld die netjes voor jou het ene bestand in een meer gangbaar bestand omzetten (.MP4 o.i.d.).

Ik zal je meteen wat links geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt de bestanden gewoon hernoemen naar .mpg of .avi. Dan worden ze wel herkend.
bamibal
12 jaar geleden
Bekende vraag! Op de eerste plaats: laat niemand meer een JVC-camera kopen! Ik heb JVC ook gebeld met dit probleem, maar daar haalden ze de schouders op. De software die ze bij de camera leveren, is ook dramatisch. Ik heb zo ongeveer alle methodes geprobeerd. Op internet vind je allerlei adviezen, bijvoorbeeld het veranderen van de extensie .mod in .mpg of .avi. Dat geeft vaak gedoe met het geluid. Heb alles afgezocht naar een gratis converter. De enige die ik kon vinden was mpeg-stream, maar die vereist een oude versie van Quicktime ernaast. Die weer conflicteert met bijvoorbeeld iTunes. Allerlei converters presenteren zich als "free", maar dat zijn ze niet! Zodra je ze hebt gedownload blijkt er een watermerk in de film te komen of krijg je maar vijf minuten film. Als je googlet op moc converter vliegt AVS je om de oren, niet doen, veel te duur. Na lang zoeken, heb ik dan voor 17 euro de Tipard Mod Converter gevonden. Heerlijk. Super simpel, prima kwaliteit. Ik hoop dat ik veel mensen hiermee een door JVC veroorzaakte irritante zoektocht heb bespaard.