Fouten in Windows register?

Met CCleaner is het mogelijk om het register op te schonen. Het gaat dan o.a. om "ontbrekend gedeeld DLL bestand" en verder fouten in ActiveX en helpbestanden, installatie fouten en ontbrekende MUI-referentie.
Het meeste is voor mij abracadabra. Kan ik er zondermeer op vertrouwen dat al die wijzigingen zonder meer (door CCleaner) kunnen worden gemaakt en de boel niet in het honderd loopt.
Er wordt wel een backup gemaakt van de oude instellingen, maar als ik die backup ook echt zal moeten gaan gebruiken, ik weet niet of het me dat allemaal wel gaat lukken

12 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

CCleaner is erg betrouwbaar. Ik maak niet eens een backup als ik het gebruik om mijn register op te schonen en ik heb er nog nooit problemen door ondervonden (al een jaar of 5). Je kunt er inderdaad zonder meer op vertrouwen dat je pc gewoon goed blijft werken - eigenlijk zelfs beter omdat er een hoop bagger uit je register is gehaald.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jvd
12 jaar geleden
Vanuit dit antwoord heb ik het er maar op gewaagd.
En inderdaad, alles bleef "goed".

Andere antwoorden (1)

Als het goed is zal alles gewoon blijven werken heb het vandaag ook gedaan en alles werkt nog en die fouten die krijg je normaal ook en die herstelt die of verwijderd het.