Is er een manier op één muziekspeler te hebben en dat op twee laptops tegelijkertijd af te spelen?

Dus ik wil een nummer afspelen.. het liefst met VLC of Media player o.i.d. op laptop (1)

Dus laptop (1) levert de muziek,
Laptop (1) en laptop (2) spelen het tegelijkertijd af.

De nu huidige, aanwezige verbindingen zijn
Netwerk (Wifi én kabel), Bluetooth.

Toegevoegd na 1 uur:
Allen dank voor de reacties!

Iets meer context:
Het geldt voor één ruimte.
Laptop (1) is van mij,
Laptop (2) van collega.

Waarom wil ik het dan op beide. Nu staat mijn geluid relatief hard om de andere kant van de kamer te bereiken.
Aangezien er hier regelmatig gebeld wordt is dat storend.

Wanneer je voor je eigen laptop zit, dan kan het geluid velen malen zachter en toch kan je het dan nog horen. Het geluid hoeft namelijk maar een ruimte van 50 cm rondom je laptop te vullen en niet een hele kamer.

Dus vandaar. Dat "routertje" van Apple. Hoe sluit ik die dan aan op laptop (2)?
Maar waarschijnlijk kost me dat ook te veel :) ik hoop dat er een stukje software is die dat kan doen voor mij. :)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (3)

Het enige wat ik zou kunnen verzinnen is dat je je nummer realtime gaat streamen en dan kun je het realtime synchroon op beide laptops afspeelt. Maar ik weet te weinig van de materie hoe je dat moet inrichten. Wie weet dat?

Toegevoegd na 54 seconden:
Streamen op je lokale netwerk bedoel ik dan, niet op het internet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Apple heeft air express een kleine fouter die je aan een radio, laptop etc kan koppelen. Je kan dan met elk apparaat inloggen en de muziek afspelen informer bij de Apple winkel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uit je vraag maak ik op dat je muziek in meerdere ruimtes wilt laten klinken. Dan is het veel eenvoudiger om een setje speakers met een lange kabel in de tweede ruimte te zetten.

Wanneer je gaat streamen over het netwerk zal de audio in de twee ruimtes nooit exact gelijk lopen. Daar kan zelfs een aanzienlijk verschil in zitten. Dit nog afgezien van de complexe stappen die je moet nemen om dit überhaupt te realiseren.