Hoe krijg ik mijn mailbestanden van Outlook opnieuw geimporteerd?

Ik heb een nieuwe PC met Office 2010. Nu wil ik de oude mails en de mappen daarin inlezen. Ze staan ergens op een harde schijf die in de nieuwe PC leesbaar is.

1) Waar zijn deze bestanden?
2) Hoe krijg ik ze in Outlook 2010?

(Vraag wijkt af van andere vraag, die gaat over Outlook Express)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
4.6K

Antwoorden (3)

Je had op de oude PC alle mail moeten archiveren (een .pst file). Dat bestand bewaar je. Op je nieuwe PC maak je een archief aan. Dat is leeg en overschrijf je met je oude bestand (als outlook uit staat). Dan heb je een archief met alle mails.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inmiddels zijn er nieuwe mails bijgekomen. Kan ik die boel niet gewoon samenvoegen?
Als je vorige programma ook outlook was, moet je op de oude schijf een .pst file terug kunnen vinden, deze kan je zo openen in je nieuwe outlook en dan kan je de mappen binnen outlook kopieren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar? En hoe open je het "zo"?
Outlook slaat alle verzonden en ontvangen e-mail, het adresboek, de notities en agenda-items op in het bestand OUTLOOK.PST.

Bij Windows XP vind je dit bestand op de locatie C:\Documents and Settings\inlognaam\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook (standaard verborgen);
Bij Vista en Windows 7 onder C:\Gebruikers\inlognaam\AppData\Local\Microsoft\Outlook (standaard verborgen).

Met de Windows-zoekfunctie (Start, Zoeken) kun je het PST-bestand makkelijk terugvinden (stel de Windows Verkenner wel zo in dat verborgen en systeembestanden worden weergegeven).

Door het PST-bestand naar een veilige locatie te kopiëren, wordt een back-up van de Outlook-gegevens gemaakt.
Het is verstandig om eerst, via Taakbeheer (CTRL-SHIFT-ESC), op het tabblad Processen te controleren of het proces OUTLOOK.EXE is afgesloten. Zo voorkom je schade aan het archiefbestand.

Het overzetten naar Outlook 2010 kan op verschillende manieren. Lees even de uitgebreide instructie in de bron, hoofdstuk "E-maildatabase en adresboek", onder "Outlook (MS Office-pakket)". Je moet zelf even kijken wat jij de makkelijkste manier vindt...
Zorg, voordat je met de bestanden aan de slag gaat, wel eerst voor een goede back-up!
En de volgende keer niet vergeten om van alle gegevens (e-mails + contactpersonen) een back-up te maken via Bestand > Exporteren, die je binnen een minuut weer op je nieuwe account binnenhaalt via Bestand > Importeren. Want zó hoort het eigenlijk!
Pieter2011