Is er een programma om foto's haarscherp uittevergroten?

Ik wil graag foto's van dichtbij bekijken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (3)

Dat hangt ervan af uit hoeveel pixels de originele foto bestaat. Anders zie je bij het uitvergroten alleen maar vierkantjes. Als je een foto uit een internetpagina bekijkt kun je die in de browser vergroten,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In bijna elk foto-programma kun je foto's inzoomen om ze beter te bekijken (vaak met een vergrootglas als knop). De kwaliteit van de foto is echter heel erg belangrijk. Met een doorsnee camera kom je al gauw de blokjes tegen (pixels). Bij een goede spiegelreflex camera moet je heel ver inzoomen wil je deze pixels goed te zien krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is nooit mogelijk om een foto haarscherp uit te vergroten omdat foto's bestaan uit pixels. Pixels zijn allemaal kleine stippeltjes en daarom ziet een foto er scherp uit van een afstandje maar als je een foto heel dichtbij ga bekijken zie je ook allemaal kleine stipjes.