Hoe kan ik de bestandsinfo uit een foto verwijderen (bijvoorbeeld: aanmaakdatum)?

Ik gebruik Photoshop CS5, waar onder 'bestandsinfo' deze informatie nog steeds te vinden is, hoeveel ik ook verwijder.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
2.5K

Antwoorden (2)

Die gegevens heten EXIF (voor als je nog eens gaat googelen); en ik las op een forum dat je het met IrfanView kan weghalen. Wel vroegen ze zich op het forum (en ik ook) af waarom je dat wilt doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vooral bij portretfoto's gaat het niet altijd iedereen aan wanneer een foto is genomen. En mensen die een beetje thuis zijn in Photoshop, weten het zo te vinden.
gvrox
12 jaar geleden
Ik meende uit de vraag op te vatten dat de vraagsteller alles (incl EXIF) al verwijderd had.
Deze info zit niet in het bestand zelf, maar wordt bijgehouden door je Operating System (bv Windows). Die houdt bij wanneer een file is aangemaakt, gewijzigd en geopend. Als test heb ik een png file in Photoshop geopend, en zie dan inderdaad de aanmaakdatum te zien zoals Windows die ook ziet. Als ik vervolgens die png aan mezelf mail (beetje een omweg, maar goed), en vervolgens vanuit mijn inbox save, dan zie ik in Photoshop de datum+tijd van het saven, en niet de datum van de originele file.

Dus als je hem saved onder een andere naam zou je ook een nieuwe datum moeten krijgen.

Toegevoegd na 14 minuten:
Met de tool in de bron kun je ook handmatig de tijden/data aanpassen.

Toegevoegd na 1 dag:
Geachte "minner", als aan bovenstaande iets niet klopt, laat dat dan even weten in een reactie. Volgens mij is het helemaal juist, als alle EXIF data er al uit is gehaald wat vraagsteller zegt, dan kan het alleen nog maar uit de gegevens van het OS komen.
gvrox