Waarme maak ik een heel goed logo?

Ik wil een logo maken, vrij uitgebreid waar je ook plaatjes van google kab plakken. Als je een goede turtorial erbij weet hoor ik het graag.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Je kan ook logo's maken met photoshop maar omdat dit niet met vectoren werkt moet je het heel groot maken omdat, als je een image kleiner maakt de kwaliteit er niet op achteruit gaat. Met illustrator is dit wel handiger maar ik vind illustrator niet zo heel lekker werken. Het ligt er natuurlijk ook aan waar je het logo voor wil gebruiken. Als je het gewoon wil om het programma te leren kennen dan maakt het niet zoveel uit als hij niet helemaal scherp is.
hieronder is een handige link om te zien welke afmetingen je in photoshop kan gebruiken voor een mooi logo. Ik heb het gebruikt en het werkt perfect.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Probeer eens het (gratis) programma Inkscape. Op YouTube kun je goede instructies vinden. Jammergenoeg heb ik nog geen tijd gevonden eraan te beginnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat had ik eerder al maar te beperkt.
Voor het ontwerp van een logo gebruik je een tekenprogramma waarmee vector-afbeeldingen gemaakt kunnen worden, bijv. Illustrator of desnoods Paint Shop Pro. Dit ivm de noodzakelijke toekomstige schaalbaarheid van het logo (zonder kwaliteitsverlies). "Plaatjes van Google" hebben meestal onvoldoende kwaliteit om in een logo gebruikt te kunnen worden (nog los van evt. copyright-problemen).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry, maar wat zijn vector afbeeldingen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@stevenssw heb je enige ervaring?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zie:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vectorafbeelding
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb nog niet zoveel ervaring, maar dat wil ik dus wel :D. Maar wikepedia legt legt het goed uit. Maar met paint, als je inzoomt dan gaan de pixels wel achteruit terwijl het toch een vector programma is, hoe komt dit dan?
Een goed logo moet eerst ontworpen worden, daar heb je ideeën / fantasie / gevoel / creativiteit enzo voor nodig. Een logo zegt iets over waar het bij hoort. ALs het goed is, roept een logo gevoelens op die overeenstemmen met de organisatie die het gebruikt. Kortom, daar heb je geen computer voor nodig. Wat je nodig hebt om het uit te te digitaliseren, hangt van je ontwerp af. Overigens zijn logo's meestal niet al te uitgebreid met veel plaatjes.
Sterkte met het ontwerpen en uitwerken.