Hoe kan ik mijn CPU gebruik opnemen?

Ik heb net een nieuwe PC gekocht, en zou wel willen weten hoe die het volhoud tijdens het spelen van bijv. Black Ops, maar om de een of andere reden staat die niet toe dat je tijdens het spel even naar de taakbeheer gaat om te kijken hoeveel % het CPU gebruik is, dus zou ik willen weten hoe ik kan opnemen hoe mijn PC het volhoud tijdens het gamen...

AUB niet zeggen dan CPU gebruik niks te maken heeft met games

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Er zijn verschillende kleine programmaatjes als freeware verkrijgbaar, maar de meeste zijn niet geschikt voor Win7. Uitzondering is Rainmeter, een prestatie-meter voor je pc, met weergave van processor- en geheugengebruik. Maar het is meer dan een paar "metertjes": Rainmeter is een volledige desktopbeheerder, met mooie extra's.

Het toont je CPU-gebruik (processorbelasting), je RAM-gebruik (geheugen-allocatie) en het beschikbare geheugen op je harde schijf (in Gigabytes). Bovendien maakt Rainmeter iets moois van je desktop, inclusief aanpasbare widgets. Het plaatst een klok en een balk in het scherm, met links naar je favoriete websites. De Enigma Sidebar (zijbalk) configureer je met een klik op de middelste muisknop (of op je wieltje).

Toegevoegd na 6 minuten:
Ik heb er inmiddels ook een gevonden met wat minder "toeters en bellen", geschikt voor Win7 en nog freeware ook!
http://addgadget.com/all_cpu_meter/
Pieter2011
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Wat je kunt proberen is de processor gadget in windows 7 te gebruiken en zetten op ''altijd op de voorgrond''
Mocht dat niet werken dan kun je een 2e scherm gebruiken.