Kun je vanaf een digitale foto een figuur zodanig uitsnijden dat de rest van de foto niet meer zichtbaar is?

Ik probeerde het met Picasa maar dan kun je alleen een gedeelte van de foto uitsnijden. Je blijft dan een stukje achtergrond zien. Ik wil juist de uitgesneden figuur gebruiken om ergens anders te plakken.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Als je dit vaak wilt/moet gaan doen raad ik je photoshop erg aan. Daarin zit een extract tool die het bijzonder makkelijk maakt om een object van zijn achtergrond te scheiden. Ik gebruik het zelf erg vaak en het werkt als een tierelier ;) Zie dit korte filmpje voor een voorbeeld: http://www.youtube.com/watch?v=ae-ltGpm5NA&feature=related

Ik weet niet wat voor foto het is, of wat Picasa kan, maar als de achtergrond een beetje egaal is kun je die wellicht selecteren met 't toverstafje (de wand tool) en de selectie omkeren (invert selection)? Je houdt dan over wat je uit de foto wilt knippen...

Mocht het niet lukken en is het maar voor één keertje, post je foto dan even hier, en dan is er vast wel iemand die hem even uit wil knippen ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

In picasa weet ik niet hoe dat moet, maar in photoshop is het relatief eenvoudig door middel van een masker.

Wellicht zit er ook een masker functie in picasa.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is een van de basis-handelingen van een fotograaf... In photoshop dmv maskers te maken, Picasa kan dat niet zo mooi... Maar je kunt het wel... knippen en knippen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kwestie van wat meer tijd steken in het uitsnijden van je afbeelding. Iedere afbeelding heeft zo zijn eigen methode. Haar is bijvoorbeeld moeilijker te maskeren dan een recht voorwerp. Hieronder een tutorial met alle maskermethodes op een rij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In Picasa is dit niet mogelijk. Dit is een programma om je foto's te beheren en je kunt er slechts een paar eenvoudige bewerkingen mee doen.
Je hebt een echt fotobewerkingsprogramma nodig om te doen wat jij wil.