Elk jaar een nieuwe versie van photoshop kopen?

Ik wil Adobe Photoshop CS5 kopen,
maar omdat het zo duur is weet ik het nog niet zeker,
moet je de versie een keer aanschaffen, en daarna als je dat wilt een nieuwere versie kopen, maar kan je ook gewoon altijd op de zelfde versie verder werken zonder er extra voor te betalen? of moet je verplicht telkens een nieuwe versie kopen, als er een nieuwe versie is?

En als je een nieuwe computer koopt en je laat de verkoper dat programma er op zetten, komt dat dan goedkoper uit? Hoeveel kost het eigenlijk precies, want ik vond al vele verschillende bedragen, ik denk dat het

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (3)

Voor photoshop betaal je zo'n 800 euro. Dit is voor altijd geldig. Als je zometeen naar CS6 wilt upgraden, moet je hiervoor betalen. Voor de hele master collectie kost dit Iets van 150 euro meestal. Voor alleen Photoshop weet ik het niet. Maar je hoeft niet te upgraden. Je kunt ook altijd met CS5 blijven werken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien kan je het beter downloaden dat is een stuk goedkoper en werkt net zo goed. Ik ken veel mensen die dat hebben gedaan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je het officieel koopt heb je altijd updates van programma onderdelen. Als er een nieuwe versie uitkomt is daar natuurlijk wel wat verschil mee, maar niet zo heel veel dacht ik. Ik bedoel, het is niet zo dat je "oude" programma meteen zwaar achterhaald is.