werkt een gamebooster nou wel echt?

IObit heeft software gemaakt die je pc zou moeten doen sneller maken (http://www.iobit.com/gamebooster.html)... ze noemen hem game booster...
Ikzelf eerlijk gezegd geloof hier niet zo erg in... Omdat hij toch processen uitzet enzo...
Wat vinden jullie?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
1.5K

Antwoorden (3)

Het helpt wel ja, maar je moet niet te veel verwachten, het zet vooral kleine onnodige achtergrond processe uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het werkt wel hoor, dat programma zet gewoon de onnodige processen uit. Denk aan de Sidebar, die neemt veel geheugen in en je hebt hem toch niet nodig. Ook schakelt hij dat Windows 7 thema uit (dat de taakbalk doorzichtig is enz), dat schijnt ook veel geheugen te vreten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee. Niet als je een moderne computer hebt.

Het enige wat zo'n Game Booster doet is het uitschakelen van "onnodige" processen en services. Het enige wat je daarmee bereikt is dat je wat RAM vrij maakt, en wellicht enkele processorcycli. Veel zul je er niet uit halen, vooral niet als je een moderne computer hebt.

Deze programma's waren vroeger interessant, toen er enkel single-core processoren verkrijgbaar waren en het ondenkbaar was om enkele GB aan RAM te hebben. Tegenwoordig heb je er niks meer aan.

Dit soort programma's gaan er overigens ook vanuit dat Windows de procesprioriteit en het geheugenmanagement niet zelf goed kan uitvoeren. Sinds Windows Vista SP1 is dit al lang niet meer het geval. Windows XP was niet erg sterk in termen van geheugenmanagement, maar zelfs met dit inmiddels archaïsche besturingssysteem zou je "Game Boosters" niet nodig hebben.

Ja, soms krijg je er enkele FPS voor terug, maar vaak is dit onmerkbaar en is het voornamelijk te wijten aan een placebo effect. Tegenwoordig kun je dit soort dingen gewoon beter aan Windows zelf over laten. Game Boosters zijn berucht om de stabiliteit van een systeem omlaag te halen.

Je kunt beter geld steken in een goede upgrade :) Geen enkel programma kan daar tegenop.