Kan iemand mij uitleggen hoe Daemon tools in dit geval werkt?

Ik krijg te horen dat je met Daemon tools een game moet mounten om het werkende te krijgen.
Maar ik snap er niets van.

Wat moet ik in dit geval (heel gedetailleerd uitgelegd aub, ik ben niet heel goed in computers) doen?

Alvast bedankt voor de gene die mij van dit probleem red.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik heb hier printscreens ervan.

Als ik Daemon open en dan een MDF-file probeer te mounten dat zegt hij dat hij dat doet en vervolgens gebeurd er niets.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
2.2K

Antwoorden (3)

zelf gebruik ik Viritual Clone Drive, die is wat makkelijker

wat deamon tools eigenlijk doet is een cdrom drive maken die niet echt bestaat, maar je pc denk wel dat hij er is.

als je hem mount stopt hij hem als het ware in die niet bestaande drive, ik dacht dat van die bestandjes altijd .iso is, maar je hebt ze dus blijkbaar ook in mdf

probeer eens nadat je hem mount naar deze computer te gaan

en kijk dan hoeveel cdrom drives je ziet, vergelijk dat met hoeveel je er in je computer hebt.

als het goed is zie je er dan een extra die of leeg is, dan is hij verkeerd gemount of dat de computer ziet wat erin zit, probeer er dan gewoon eens op te klikken, kijk of er bestanden op staan, of dat de autorun.exe meteen start
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je Daemon tools hebt geinstalleerd, verschijnt er rechtsonder in je taakbalk een icoontje van. Klik daar met de linkermuisknop op, dan krijg je een popup met een drive letter (E of F ofzo). Waarschijnlijk staat er bij "No media". Klik daar op, dan krijg je een popup waar je je ISO of MDF kan selecteren. Daarna is de genoemde driveletter een virtueel schijfstation met de data. Op die drive zul je dan iets van een setup.exe ofzo vinden. Misschien zelfs een autorun, dan gaat het vanzelf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De foutmelding in je screenshots komt niet van Daemon Tools, maar van Black & White - ik zie aan het icoontje op je screenshot dat dat het spel is dat je probeert te installeren.

Probleem is als volgt: Black & White gebruikt een videoprogramma om video's af te spelen. Dat programma (in technische termen heet het een "codec") heet Bink Video. Het is een bekend issue met illegale versies van Black & White dat deze codec niet goed geopend wordt bij het starten van de autorun-functie van de cd. Dat gebeurt automatisch als je de CD mount in Daemon Tools.

De oplossing:
Op de onderstaande link vind je, bij punt 4, een link om RAD Video Tools te downloaden. Dit programma installeert automatisch de Bink Video codec (binkw32.dll) op je computer. Zoek vervolgens in de map waar je het programma hebt geinstalleerd, het bestand binkw32.dll op, en kopieer het naar de map C:\Windows\System (of als die map niet bestaat, C:\Windows\System32).

Dit zou je probleem moeten verhelpen. Werkt dit niet, dan raad ik je aan gewoon een officiële versie van Black & White te zoeken.