Is er een gratis programma/site te downloaden waardoor je kinderen niet op pornosites kunnen komen?

Mijn kinderen hebben nu een pc boven waarmee ze op het www kunnen maar ik wil niet dat ze op vieze site kunnen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
1.6K

Antwoorden (3)

Microsoft heeft ouderlijk toezicht in haar programma.
Meteen er een goeie vraag van gemaakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er bestaat ook een programma parental control.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat het er is, daar heb je op zichzelf niet zo veel aan. Vertel dan ook even waar dat te vinden is
en hoe dat geinstalleerd / geactiveerd moet worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Te vinden op het configuratiescherm. Overigens kan men ook op 2 pc,s TIGHT VNC installeren. Met dat programma kan men als ouder de pc van het kind monitoren alsof men over de schouder meekijkt. Men kan zelfs de pc overnemen alsof men zelf aan het toetsenbord zit. Alsof dat niet genoeg is kan men ook het gebruik van een webcam verbieden cq onmogelijk maken. Het hoeft geen betoog dat mbt minderjarige kinderen u in geval van nood Administrator bent van die pc en dat u over de inlogcode,s en wachtwoorden kunt beschikken. Ook is de instelling van msn ,opslaan gespreksgeschiedenis, een optie. (vertrouwen is goed, maar controleren is beter)
volgens mij zit er al zoiets in windows 7 ingebakken, weet alleen niet zeker of je er websites mee kunt blokkeren,

je moet dan wel alle websites zelf invoeren, (dat is een hele lijst, geloof me, er zullen altijd wel een paar zijn die je niet dekt)

op mijn middelbare school willen ze ook niet dat je op porno sites gaat, daar hebben ze een programma: filternet, die zoekt voordat je op een pagina komt of er vieze woorden op voorkomen, bij de meeste websites is de url al genoeg (de tekst in de balk van internet explorer)

er zijn zover ik weet geen uitzonderingen op dat programma, dat er websites zijn die het wel doen.

het heeft wel een paar nadelen, het kost volgens mij geld per maand.

en het blokkeerd snel hyves websites enzo, omdat ze daar al best snel een "vies" woord op vinden.

als je op een website met content komt met dit programma dan geeft hij de website niet meer maar een groene internet pagina met wat blije mensen:
http://www.godvoordommen.nl/wp-content/uploads/2008/01/godvoordommen_eo.jpg

hier meer info:
http://www.filternet.nl/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn diverse programmatjes te downloaden die porno afschermen voor kinderen, echter ik ben nog nooit een echt goede tegengekomen. Er zijn altijd manieren om het programma te omzeilen.