Maya 2011, box selectie opties?

In Maya 2011, is er een optie die ik uit kan zetten zodat ik met een box selection alleen de bovenste faces pak en niet de achterliggende? Er zijn namelijk nog al wat faces in mijn object, en ik wil alleen de bovenste laag selecteren vanuit mijn Top view. Als ik dit doe selecteert Maya echter ook de face aan de achterkant van mijn object. Hoe kom ik hier van af?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

In 1 van de antwoorden in de bron staat "If you want to marquee select only the faces you can see then check 'camera based selection' on in the tools tab."

Camera based selection zorgt ervoor dat je alleen elementen kan selecteren die zichtbaar zijn voor de camera. (Hopelijk geldt dit ook voor orthogonale views zoals Top, strict genomen is dat geen camera)
gvrox