Ik heb gehoord dat de computer trager wordt als je spellen verkeerd afsluit. Is dit zo, en hoe moet het niet en hoe wel?!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Dit geldt niet alleen voor spellen maar ook voor andere applicaties op de pc. Als je een programma en daar hoort ook spellen bij verkeerd afsluit (bijvoorbeeld vanuit taakbeheer) dan is het best mogelijk dat er nog iets van dit programma actief is en dat kan de pc zeker trager maken. Vaak worden ook services opgestart op de pc en die kunnen nog blijven draaien als je een programma afsluit.
Ook als je een programma / spel op de standaard manier afsluit kan het gebeuren dat er nog services actief zijn op de pc.
Alle spellen hebben een eigen manier van afsluiten. Gebruik deze dan heb je het minste last dat er nog iets van het spel actief is op de pc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nee dat is niet zo. Tenzij je ze niet afsluit want dat blijft dat natuurlijk allemaal nog draaien. Maar hoe je het spel uitzet heeft geen invloed op de snelheid van je computer.

Het kan zijn dat je voor niets gespeeld heb omdat je game niet gesaved is, maar dat is een andere zaak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat versta jij precies onder "verkeerd" afsluiten?

als jij gewoon op exit drukt is er niks aan de hand.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is absoluut niet zo. Wel kan het zijn dat een stukjevan het spel tijdelijk in de ramgeheugen blijft, maar na een restart is ook dat verleden tijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je computer wordt inderdaad niet direct trager als je spellen verkeerd afsluit. Wel gebeurd dat als je veel internet en dingen download. Er zijn diverse programma's die je zo ie zo eens zou kunnen uitproberen waardoor je computer wellicht weer wat sneller wordt (minder traag). Dat kan met het Nederlandse programma: EasyCleaner.