Hoe "unblock" ik plaatjes in excel?

Ik wil plaatjes uit een Excel bestand halen, maar ze zijn geblokt... ik krijg een soort verbodsbordje te zien als ik er met mijn muis overheen ga...

Rechts klikken kan ook niet... Iemand een idee?

Toegevoegd na 41 minuten:
ok... ik wil dus niet het plaatje kopieren, maar verwijderen uit het excel bestand....

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (1)

Prtscrn is een optie, maar dan heb je kans dat je minder goede kwaliteit krijgt, omdat het plaatje geresized kan zijn in het excel bestand, en je bovendien met prtscrn waarschijnlijk nog een keer jpg of png of gif compressie over het plaatje laat gaan..

Wat je zou kunnen doen is het excel bestand op te slaan als web pagina. (opslaan als... als webpagina).
Dan ontstaat er als het goed is een mapje met daarin een html bestand maar ook alle andere bestanden, zoals de plaatjes, die in het document voorkomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed antwoord, maar helaas niet op mijn vraag. Ik wil die plaatjes juist verwijderen uit het excel bestand...
(Toch heb ik wel iets geleerd van je... thanx) plusje hiervoor
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh joh bedankt voor het plusje dan! Sorry dat ik het niet goed begrepen had. En als het goed is kun je ergens via een menuutje zgn "speciale objecten" verwijderen. Maar waar dat ergens staat weet ik niet. Even zoeken dus