Hoe maak ik een 44-voudige geneste formule in Excel?

Hoe maak ik een 44-voudig geneste formule in Excel? Ik heb 450 rijen, die verdeeld zijn over 44 normbedragen. Mijn idee was om ALS(product=1;prijs1;(als(product=2;prijs2:(etc.

Maar 44 variabelen kan excel blijkbaar niet aan...suggesties?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (2)

ik zou de 'HORIZ.ZOEKEN' functie gebruiken, dat maakt de formule veel eenvoudiger. Geeft de producten een nummer en de prijs een bijbehorend nummer. met deze functie zoek je de prijs op obv het overeenkomstige nummer.
paulus811
12 jaar geleden
Heb je hier iets aan? Eerst de tabel een naam geven, dan daarnaartoe verwijzen (soort indexfunctie dus).
Tabel kan uiteraard ook op een ander tabblad staan.

www.rk.home.xs4all.nl/art.xls

Toegevoegd na 23 minuten:
...en bedoelde je nou rijen of kolommen? :)

Toegevoegd na 1 uur:
En kijk eens wat je met een paar geneste vert.zoeken allemaal kan doen...
Voorbeeldje is een tourpoule. Op D32 wordt de daguitslag gezet (van het web gehaald), daaronder wordt die uit elkaar getrokken, rugnummers worden achterhaald, er wordt gekeken wie welke renner heeft, punten worden toegekend, etc. En alles via vert.zoeken, zonder macro, dus in een split-second. Mooi hoor, dat excel.

Nja, het is wel geen antwoord op je vraag, maar misschien brengt het je op ideetjes.

http://rk.home.xs4all.nl/tdftourflood21.xls

Toegevoegd na 13 uur:
(vul op F3 maar eens handmatig een ander rugnummer in... )