Hoe krijg ik de zwarte vlakken achter mijn plaatjes in word weg?

Ik heb allemaal plaatjes in een word document gezet, maar als ze naast elkaar staan, maar niet even hoog zijn maakt hij bij het kleinere plaatje de achtergrond zwart zodat deze gelijk staat aan het andere plaatje. Ook als ik tekst wil typen is het volledig zwart en kan ik niets zien. Het is niet dat ik markering aan heb staan, want als ik markering op geel zet wordt alles geel, maar als ik hem dan uitzet wordt het weer zwart. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Toegevoegd na 45 minuten:
Normaal heb je een streepje staan als je met de muis op een regel klikt. Je kunt dan gewoon typen. Ik heb er een zwart puntje staan en als ik dan wat wil typen krijg ik alleen een geheel zwart vlak (alsof je zwarte letters typt met zwarte makering, wat overigens niet het geval is). Wanneer ik een plaatje plak zit er ook een zwart vlak achter, maar ik heb helemaal geen kader of omlijning ingesteld. Ik weet niet of je nu beter begrijpt wat ik bedoel? Ik krijg het gewoon echt niet weg.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
1.3K

Het beste antwoord

Je geeft al aan dat het niet om de tekstmarkeing gaat. Er is echter ook nog de optie om in de alineaopmaak de achtergrondkleur in te stellen. Blijkbaar is dit bij jou als de standaard ingesteld.

Je kunt dit het beste aanpassen door bij de opmaakprofielen het profiel 'Standaard' te wijzigen. Open de profelen en klik met rechts op 'Standaard'. Kies voor 'Wijzigen'. Open het pulldownmenu linksonder en kies voor 'Randen en arceringen'. Op het tabblad arceringen kun je de achtergrond aanpassen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Wat je precies bedoelt snap ik niet, maar bij problemen met plaatjes in Word kan je dat vaak oplossen door: rechts te klikken op het bewuste plaatje, dan te kiezen voor Afbeelding opmaken en vervolgens Indeling. Als je dan de Stijl verandert, bijvoorbeeld naar "Voor tekst" dan blijft het plaatje normaal zichtbaar. Waarschijnlijk is het handig om, als je er zelf tekst bij wilt zetten, deze tekst dan in een blok te plaatsen.
Amadea