Hoe kun je het best beginnen met photoshop?

Ik wil gaan beginnen met photoshop. Heeft iemand goede tips met welk boek (of welke site) ik het best kan beginnen als echte leek?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat wil je gaan doen in Photoshop? Foto's bewerken als een professionele fotograaf?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het allereerste begin is voor iedereen een beetje hetzelfde. Toolbars leren kennen, lagen leren kennen, filters, afbeeldingen verschalen, maskers, opslaan voor wwweb e.d.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@gdanonym; toch wel een zinnige vraag inderdaad vanwege het vervolg natuurlijk. Dat er al heel snel zal komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat je photoshop niet echt kunt leren. Maar dat je meer voorbeelden gaat nabootsen. Voor fotografie heb ik daar een goed boek voor. Die bijvoorbeeld die wallen onder de ogen weg kan shoppen. Of de juiste verscherping kan toepassen. Tal van voorbeelden en stap voor stap uitleg.
Photoshop is teveel en te ingewikkeld om bij bladzijde 1 te beginnen.

Antwoorden (6)

Ik ben zelf begonnen met photoshop en filmpjes op youtube kijken. Hier wordt je een stuk wijzer van omdat je het direct ziet. uiteindelijk is het gewoon dingen doen en uitproberen, maar die filmpjes helpen je echt goed verder op bepaalde onderwerpen. vooral als beginner
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoek eens wat tutorials op internet, of lekker ouderwets, huur een boek bij de bibliotheek. Let er wel op dat deze over de Photoshop versie gaat die jij gebruikt. Je kunt natuurlijk ook een boek bestellen op internet. Door er mee bezig te zijn leer je het van zelf!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op www.deviantart.com staan oneindig veel tutorials en arts.. Ook krijg je veel feedback van de community..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk even rond naar tutorials van Linda.com
Daar heb ik zelf ook een hoop aan gehad. Vooral met layers werken enz.
Dit is wel Engels.

Coor de rest staat youtube er vol mee maar daar zit dan weer geen structuur in waardoor je samenhang gaat missen.
12 jaar geleden
Er staat een complete cursus op www.gratiscursus.be Het gebruik is gratis en zeer omvangrijk
Groet,
Frank
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een echte leek bent wil ik je er graag op wijzen dat Photoshop een enorm duur software pakket is. Voor een leek is het alleen betaalbaar via een opleiding die een bulk licentie voor het programma heeft.

Is dat niet de manier waarop je er aan gekomen bent en heb je ook het pakket niet gewoon zelf aangeschaft dan zou ik er iets minder openlijk over op het wwweb schrijven als ik jou was.

Nu de tips om met Photoshop te beginnen.

Als je een oude versie van Photoshop hebt ben je in het voordeel; de boeken daarvoor zijn 2e hands te koop en dus niet duur meer.
Met name de serie "Photoshop (versienummer) in 24 uur" is duidelijk en lekker vlot zodat je er niet te snel je geduld mee verliest.

Heb je een nieuwere versie van Photoshop kies dan de online opties als voor CS3:
http://www.gratiscursus.be/photoshop_cs3/

Andere tip is deze:
Je hebt om Photoshop te leren beheersen een enorme dosis geduld en/of uithoudingsvermogen nodig om de veelzijdigheid van dit pakket te leren benutten.

Denk je dat je dat mogelijk niet "in huis" hebt, neem dan een soortgelijk pakket als Photoshop, maar een die gratis is en waar je je daardoor geen buil kunt vallen.
GIMP is het enige gratis programma dat in de buurt komt van Photoshop. Het lijkt er zelf zo veel op dat als je GIMP een beetje kent, je met Photoshop een vliegende start kunt maken.
Het verschil zit hem vooral in de prijs.
GIMP kun je hier downloaden:
http://www.gimp.org/downloads/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Goed overzicht, nuttige tips.