dual layer dvd brander zijn dat die dvd`s waarop 8 gb past aan ? en wat is het verschil tussen dual en double sized

Toegevoegd na 11 minuten:
en moet je die dat ook omdraaien zoals vroeger een bandje?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (1)

Ja zelfs iets meer dan 8GB nl. 8.5GB. Double siDed DVD is aan twee kanten beschrijfbaar/beschreven zodat je nog eens 2x zoveel kan beschrijven.

Toegevoegd na 2 minuten:
Duallayer DVD's worden ook wel DVD9 genoemd en single layer DVD5, je kan dat soms achterop een film DVD zien(meestal DVD9) en bij nieuwsgroepen wordt deze term ook vaak gebruikt, zodat je gelijk weet hoe groot het bestand is en of je Duallayer DVD's aan moet schaffen of eerst moet shrinken.

Toegevoegd na 17 minuten:
Een duallayer/doublesided DVD komt overigens vrij dicht in de buurt van een singlelayered/singlesided Blu-ray disc, nl 17.8GB vs 25GB.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en ja, dubbelzijdige dvd's moet je omdraaien, bij dual layer hoeft dat niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb hier thuis de South Park film als Dualsided liggen, zo heb je dan 4:3 aan de ene en 16:9 aan de andere kant.