Als je bij uTorrent een torrent gedownload hebt dan staat er bij status: seeding waar ook downloading staat, wat moet ik hiermee doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
2.9K

Antwoorden (2)

Dit betekent dat het deel dat jij al hebt gedownload, ondertussen gedeeld wordt, zodat andere gebruikers hetzelfde bestand alvast weer van jou kunnen downloaden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een "seeder" (zaaier) is iemand die een bestand helemaal heeft, en uitdeelt aan de "leachers", zij die nog stukjes aan het downloaden zijn.

Het beste kun je een voltooide torrent nog een tijdje blijven "seeden", want het is belangrijk dat minimaal 1 iemand die alles heeft in de "swarm" (de groep die de torrent gebruikt) blijft. Als je 's-nachts je computer uit zet, hoeft dat niet erg te zijn, je kunt de volgende dag gewoon verder seeden.

Je kunt wel zien hoeveel "seeders" er zijn. Als dit er veel zijn, hoef jij er niet per se bij te blijven hangen. Als je de enige bent, dan help je de overige downloaders om de download helemaal af te kunnen ronden. Zou je dan weggaan, dan zouden de over gebleven mensen stukjes missen, en daarmee nooit alles kunnen downloaden.

Zoek maar eens op "torrent" op wikipedia!