Hoe mails importeren uit outlook 2003 ?

Hallo iedereen , ik wil even een vraag stellen voor mij pa ;) Hij werkt bij een bedrijf en heeft daarvan een laptop gekregen met outlook erop . Nu heeft hij juist een harde schijf gekocht waar hij de mails wilt opzetten want iedere 3 jaar worden de computers van zijn bedrijf vervangen en worden de mails verwijderd . Hoe moet het nu eigenlijk om het over te zetten op een harde schijf ( 1TB )

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
1K

Antwoorden (2)

Eerst de data(mails,agenda, e.d.exporteren. Linker menu. Dan importeren in outlook op nieuwe computer. Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat werkt als volgt. Eerst moet je vader de berichten (en wellicht ook de contactpersonen) exporteren; dus uit Outlook halen en ergens opslaan.

Ga daarvoor in Outlook naar Bestand > Exporteren en kies Berichten (of Contactpersonen). Zie afbeelding. Sla de berichten op, b.v. op het bureaublad. Als je vader de harde schijf heeft aangesloten op zijn laptop, kan hij de map met berichten daar zo naartoe slepen.

Mocht hij de berichten later weer in een andere versie van Outlook terug willen zetten, dan kiest hij in dat programma voor Bestand > Importeren > Berichten, en zoekt hij de map waar de berichten in staan.

Als hij ook een back-up wil maken van de Contactpersonen (dus e-mailadressen), dan kan op dezelfde manier, waarbij hij ze moet opslaan als CSV/tekstbestand.
Plaatje bij antwoord
Pieter2011