In MacWord 2011 is de beweging van de cursus met pijltjestoeten precies omgekeerd. Hoe kan ik dat verhelpen?

Nu is het zo: pijl-rechts > beweging naar links; pijl-omhoog > sprong naar volgende alinea; pijl-beneden > regel omhoog, pijl-links > er gebeurt niets.

Toegevoegd na 2 uur:
Cursus moet zijn: cursor

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Meestal ontstaan problemen met toetsaanslagen als verkeerde systeeminstellingen zijn gedaan t.a.v. het toetsenbord. Aangezien het van afstand moeilijk is te zien of dit ook het daadwerkelijke probleem is (en welke verkeerde instelling van kracht is), kan ik slechts de instructies geven die helpen om de instellingen te controleren en wijzigen:

1) Open de Systeemvoorkeuren en klik op 'Landinstellingen'.
2) Klik op 'Invoermenu'.
3) Schakel het aankruisvak naast de toetsenbordindeling van uw keuze in.
4) Schakel het aankruisvak 'Toon invoermenu in menubalk' in.
5) Klik op het symbool van het invoermenu (vlag) in de rechterbovenhoek van de menubalk.
6) Kies een toetsenbordindeling uit het menu en begin met typen.

Door langs bovenstaande weg de Nederlandse toetsenbordindeling te kiezen (zowel bij systeemvoorkeuren en bij toetsenbordindeling in het menu rechtsbovenin de menubalk) zou het probleem opgelost kunnen zijn. Mocht dit niet het geval zijn dan kan het zijn dat het om een Engelse/Amerikaanse toetsenbordindeling gaat.

Toegevoegd na 2 minuten:
Bovenstaande instructies zijn voor OSX5, mocht je een andere versie van het systeem hebben, zoek dan via http://www.apple.com/nl/support/ op "toetsenbordinstellingen".