Heeft het nut om via een SD-kaart werkgeheugen bij te prikken (readyboost) als de computer al 8gb heeft?

Tot nu toe merk ik totaal niet dat ik meer geheugen nodig heb. Ik zit meestal maar op 60% van mijn geheugen. Ook wanneer ik photoshop e.d. programma's open heb.

Nu heb ik dus 8GB werkgeheugen en heb ik de mogelijkheid om via een SD-kaart Readyboost te activeren en twee gb vrij te stellen als werkgeheugen.

Zal dit nut hebben of is dit puur 'verspilling' ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (2)

Nee, hij zal het niet gebruiken je geheugen in 12/40x sneller en 8gb krijg je niet makkelijk vol daarbij moet je voor readyboost een SUPER snelle sd kaart gebruiken want anders is de lees en schrijfsnelheid sowieso te traag...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De Normale computergebruiker heeft aan 4 GB Werkgeheugen meer dan genoeg. Eeen gamer heeft aan 8 meer dan genoeg en alleen iemand die Video's converteert en bewerkt heeft nog meer nodig. Ik zit hier zelf met 16GB Werkgeheugen maar ik merk geen verschil met 8GB. Dus een SD kaartje zal al helemaal geen verschil maken als 8GB DDR3 Werkgeheugen dat ook niet doet.