Ik kan age of empires 3 op mijn computer niet installeren(zie uitleg)?

Ik heb onlangs age of empires 3 aangeschaft nu wilde ik deze instaleren op mijn labtob maar kreeg ik een probleem..

Ik stop de cd in de cd lezer en de autorun verschijnt met de opties: instal uninstall exit je kent het wel..

Ik klik op instal en ik krijg te zien dat de setup wordt voorbereidt. Maar hierna komt er geen setup en kan ik het dus niet installeren...

Ik heb voor de zekerheid het ook geprobeerd op mijn oudere computer om te zien of het niet aan de CD of mijn cd lezer lag...

Hier kreeg ik wel de setup tevoorschijn... Ik heb het hier op niet geinstalleerd omdat het spel anders veel te traag is(het is een oude computer)

Ik gebruik mijn laptob ook voor andere spellen zoals red alert 3 en c&c 3, age of empires 2 en ik heb hier geen problemen met de Cd lezer..

c&c 3 en red alert 3 zijn spellen met goede graphics dus mijn computer zou age of empires 3 makelijk aankunnen.

Note: Deze 2 spellen staan er niet meer op dus gebrek aan opslagruimte is ook het probleem niet heb meer dan de helft nog over.

Wat kan het probleem zijn? Ik heb alles geprobeert setup uitvoeren als adminstratie maar niets helpt beveiliging uit doen niets helpt...

Toegevoegd na 2 minuten:
Note: Ik heb windows vista business als besturingssysteem.

Toegevoegd na 1 uur:
To install Age of Empires III, you must have administrator rights on your computer and your computer must be running Microsoft Windows® XP.

DIt staat er in de manual

Hoe moet ik dit spel installeren als ik vista heb?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
1.9K

Antwoorden (2)

zoek ff bij google naar: can you run it. Je komt op de site van systemrequirementslab, installeer een klein activex-element en dan kun je kijken door hun test of je laptop aan de systeemeisen voldoet. Als dit wel is dan moet je even wachten(voorbereiding v/h systeem, als niet dan zie je ook waarom niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan een programma instaleren met de configuratie van een ouder besturingssysteem. Je moet dan even Age 3 instaleren door met je rechtermuisknop op je .exe icoontje te klikken en dan kiezen voor "configurate for win 98" (bv).

Bij mij werkte dit.
Succes!