Waarom worden al mijn gegevens naar iemand anders iPad gestuurd.

Zelf heb ik nu een aantal maanden de iPad 2. Een tijdje geleden heeft mijn vader ook een iPad 2 gekocht.
Alles precies hetzelfde als mijn iPad
32 gb
Zwart
Wifi

Nadat hij zijn iPad kreeg heb ik geprobeerd een app store acount aan te maken maar dat kon blijkbaar maar niet, want je mag maar 1 acount per huishouden.

Toen kreeg ik het idee om mijn itunes bibliotheek te synchroniseren met zijn iPad.
Alles wat op mijn iPad staat staat nu ook op zijn iPad.
Ook mijn acount staat op die van hem.

Een paar weken ging het goed totdat ik ergens achter kwam.
Als ik een app download dan zie ik die app na enige tijd ook op mijn vader's ipad!
Ook mijn contacten worden naar zijn iPad gestuurd.
Email, internetpagina's en appsaves worden dan weer niet overgezet.

Ik kom vandaag ook nog ergens achter.
Ik wil mijn iPad synchroniseren met mijn pc.
Ik start itunes op en wil mijn iPad in de usb poort stoppen, maar zelfs voordat ik dat deed zag ik dat itunes ergens mee bezig was.
Hij was apps aan het downloaden die ik de dag daarvoor op mijn iPad had geinstaleerd!
Is er een update van iets gekomen?
Alles gaat draadloos!
Ik zit nu op ios 4.3.5

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (2)

Bij de instellingen van synchroniseren in ITunes heb je waarschijnlijk aangezet dat contacten, agenda's, fotos etc. Uit de computer worden gesynchroniseerd. Elke keer als jij je iPad synchroniseerd slaat hij je contacten op in bijvoorbeeld Microsoft Outlook. Sluit je de andere iPad aan haalt deze ook de contacten die reeds zijn opgeslagen op de computer..

Dit is een idee, heb namelijk zelf geen iPad. Maar ik weet dat je een aantal instellingen binnen iTunes hebt mbt wat wel en niet synchroniseren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor deze instellingen moet je de iPad wel aansluiten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hiermee heb ik nog geen reden waarom alles naar mijn vaders ipad word gesynchroniseerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wellicht omdat jullie beide de gegevens uit bijv. Outlook syncen? (ben wat aan het gokken)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aan gokken heb ik ook niet veel
Maar toch bedankt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zit nu op de computer en heb het even met mijn Iphone gecheckt, maar ik denk dat dit een oorzaak is van het probleem mits de instelling van de Ipad hetzelfde zijn als de Iphone bij ITUNES. Als ik Itunes open met mijn Iphone aangesloten dan zie je als het goed is de Ipad staan, dan klik je op en ga je naar het tweede tablad 'info'. Bovenaan staat contactgegevens synchroniseren met: en dan een optie venster (bij mij staat microsoft outlook in dat vak). Daaronder staat dan alle contactgegevens. Je contactgegevens worden dan OOK in Outlook opgeslagen op je computer. Als je bij je tweede Ipad dit vakje ook hebt aanstaan haalt hij alle contacten vanuit microsoft outlook en synchroniseert hij tevens missende contacten op dezelfde computer. Dus als jij eerst jou ipad aansluit en synchroniseert dan staan de contacten in Outlook. Sluit je daarna Ipad2 aan dan haalt hij de contacten die al reeds in Outlook staan op en voegt hij eventuele nieuwe toe die nog niet in outlook stonden. En op die manier hebben jullie dezelfde contactenlijst. Ik denk dat het zo tenminste zit, misschien kan je via google nog verder wat vinden hoe je dit kan splitsen (misschien bestaat er zoiets als een dubbel account op microsoft outlook). Dat zou eigenlijk de enige oplossing zijn om de contacten niet te laten delen (behalve dan de contacten niet op de slaan via outlook op de computer).
Als je meerdere IOS apparaten hebt op een account en je hebt dezelfde apps erop staan, dan worden ze automatisch op al je IOS apparaten gesynchroniseerd. Dat is een nieuwe functie sinds de een na laatste update. Deze funtie kun je uitzetten. En wat betreft synchronisatie op je pc heb ik geen idee hoe dat kan, tenzij je als je itunes opstart en automatisch wordt ingelogd dan zullen alle nieuwe updates worden geïnstaleerd. Hopelijk is het een beetje duidelijk.