wie heeft een goed programma om mp3 muziek om te zetten in wave of om muziek te uploaden om te verzenden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een mp3 is kleiner dan een wav file. Juist voor het verzenden is een mp3 file meer geschikt.

Antwoorden (2)

Een goed programma om muziekbestanden te converteren (en te bewerken) is Audacity

Toegevoegd na 6 minuten:
Met het (gratis) programma Audacity kan je muziek in allerlei bestandsvormen importeren, je kan het dan bewerken (knippen, plakken, normaliseren, etc. etc.) en daarna weer exporteren in allerlei (andere) bestandsvormen.
Het omzetten van .mp3 naar .wav geeft geen kwaliteitsverbetering, bestanden worden er wel groter door.
Het uploaden of verzenden van de bestanden moet je wel weer zelf doen met je mailprogramma of door het op een site te uploaden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je wav nodig hebt, wil je waarschijnlijk een audio cdrom branden, voor een "ouderwetse"audio cd rom speler.
In dat geval, kan je met je cdrom brand software gewoon kiezen voor audio cdrom bakken, dan kan je er gewoon mp3 files naar toeslepen en tijdens het branden, word vanzelf de mpr omgezet in wav bestanden. Uploaden kan gewoon met ail bijlage.

Toegevoegd na 1 minuut:
p.s Het omzetten van mp3 naar wav, verbetert de kwaliteit niet. De omzetting van wav naar mp3, verslechterd de kwaliteit wel, maar voor vele niet hoorbaar.