Waarom wordt software door de jaren heen steeds zwaarder?

Van games snap ik het wel, die worden steeds realistischer, maar hoezo is Windows 7 een stuk zwaarder dan XP en hoe komt het dat bijvoorbeeld MS Office en IE door de jaren heen steeds zwaarder worden. IE 8 is erg traag op de PC van mijn ouders (Celeron D, 1GB RAM, Intel GMA) terwijl mijn PC (Phenom II x4 955, 4GB RAM, GTX 560 en 64GB SSD Corsair) erg snel is op internet. Heb overigens draadloos internet en mijn ouder LAN.

Heeft dit met beveiligings verbeteringen te maken en visuele dingen of is het gewoon een slimme manier om mensen te stimuleren om een snellere PC te kopen? Want na 5 jaar (ook al installeer ik Windows helemaal opnieuw) zal ook mijn PC moeite hebben met IE 13 (als die er dan überhaubt is). Grafisch vindt ik de verschillen tussen IE 7 en IE 8 niet zo groot.

Ik heb het eigenlijk gewoon over software in het algemeen. Sorry voor het lange verhaal.

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

volgens mij beantwoord je zelf je vraag al voor een deel.

het is, denk ik, een combinatie van de 2 dingen die jij aanhaalt!

We willen steeds meer veiligheid, visueel aantrekkelijke dingen, capaciteit, snelheid, opties, instellingen, enzovoort...

Maar het is ook gewoon de industrie dat telkens nieuwe onderdelen wil verkopen, en omdat software ook constant beter wordt, moet de hardware maar meegaan...

Het is dus gewoon een samenloop van zaken, dat er voor zorgt dat software door de jaren heen zwaarder wordt, en de computers alsmaar sneller.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

We willen steeds meer, beter en mooier.
Overigens is LAN over het algemeen sneller dan Wireless
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn PC heeft wireless, niet die van mijn ouders. Ik zet dit even neer om misverstanden (dankzij typefoutje) te voorkomen. Ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom je dat over de LAN snelheid in je antwoord bij zet. Voor de rest prima antwoord hoor!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar inderdaad windows 7 vereist grafisch veel meer kijk maar eens doorzichtige taakbalk? Windows aero Het gebruikt allemaal veel meer Ie9 doet dat ook maar het is allemaal wel weer veiliger en updates gebruiken ookc meer Gr.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zei dat het internet van je ouders trager was dan dat van jou. Wat ik wilde zeggen; vaak is LAN sneller, dus dit ligt wss aan de pc-eigenschappen.
Alles moet beter en mooier vinden we. En we hebben natuurlijk ook de juiste technologie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een software moet blijven ontwikkelen om de concurrentie voor de blijven, want wie koopt nu nog office 95 waar je alleen "een beetje" tekst mee kan verwerken. De samenleving ontwikkeld dus we kunnen niet eeuwig rond de zelfde ontwikkeling levert, en trouwens de hardware wordt ook beter en sneller. Dit gaat natuurlijk gepaard met de software ontwikkelingen