Wie heeft of kent een simpel (freeware) programma voor het maken van schermopnamen (geen bewegend beeld)?

Het moet aan en aantal eisen voldoen:
1. Je moet op een eenvoudige manier een deel van het scherm kunnen afvangen (zoals bij het knipprogramma van Vista);
2. Omkaderen van tekstgedeelten en toevoegen van pijltjes (evt. tekst) moet gemakkelijk zijn.
3. Je moet de screenprint per e-mail kunnen verzenden zonder het eerst op te hoeven slaan.

Ik ben erg enthousiast over het knipprogramma van Vista (zowel het afvangen van de pagina als het verzenden gaan heel handig!), maar mis de mogelijkheid om op een nette manier kadertjes en pijlen toe te voegen. Ik heb al verschillende andere programma's geprobeerd, maar vind de meeste niet zo handig. Wie kent een programma dat wél aan die eisen voldoet?

Picture for question
Pieter2011
12 jaar geleden
in: Software
1.9K

Het beste antwoord

Gebruik het (voor mij) betere programma "Snagit".
Hiermee kan je zowat alles mee doen.
Je printscreen maken naar jouw behoefte,pijltjes en tekstballonnen toevoegen,het kan allemaal met dit programma.

Tip: Google is je beste vriend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pieter2011
12 jaar geleden
Bedankt voor de tip! En ja, Google ken ik, maar Snagit is geen freeware hè?! Je kunt alleen een betaalde versie of probeerversie downloaden. Pas na lang zoeken heb ik op een website een oudere versie mét inlogcode op de kop kunnen tikken en die bevalt prima.

Andere antwoorden (6)

Je kan gewoon de printscreen knop op je toetsenbord gebruiken in combinatie met Paint.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op je toetsenbord (van windows) zit de knop printscreen soms ook prt scr als je op de goede pagina bent druk je op die knop en dan plak je hem ergens dan heb je een foto van die pagina
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pieter2011
12 jaar geleden
Dat weet ik, maar waarschijnlijk ken je het knipprogramma van Vista niet. Dat werkt veel handiger dan de PrintScreen-knop. Met niet meer dan twee (!) muisklikken krijg je een uitgaande e-mail op je beeldscherm waar de screenprint als bijlage (en dan ook nog eens als een licht bestandje) inzit. Supersnel en handig. Alleen mis ik de mogelijkheid om met dit knipprogramma netjes een pijl of kadertje in de screenprint te zetten.
Pieter2011
12 jaar geleden
PS: Van mij geen min, hoor. Daar doe ik niet aan.
Adobe Captivate vind ik een goed programma. Niet gratis, wel een trial, of op andere manieren full te krijgen;).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je gaat toch niet betalen voor een simpel screenshot programma waarbij je een paar pijltjes kunt zetten. ZONDE
Dit kan allemaal met Lightshot. http://lightshot.skillbrains.com/

Echt super programma.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pieter2011
12 jaar geleden
Bedankt, dat ziet er leuk uit! Ik ga het eens proberen.
Ik gebruik al jaren Lightscreen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pieter2011
12 jaar geleden
Bedankt! Leuk programmaatje, vind ik, maar niet het handigste. Zo kun je de afbeelding niet bewerken of verzenden zonder hem eerst op te slaan.
Ik ben erg tevreden over Winsnap. Vroeger gratis, de nieuwe versie is echter $ 24,50. Misschien is de gratis versie ook nog wel te vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pieter2011
12 jaar geleden
Bedankt voor de tip! Handig programmaatje, maar ik mis de mogelijkheid om (zonder de afbeelding in een ander programma te hoeven bewerken) pijltjes e.d. in de foto te zetten.