Welke instellingen kan ik het beste gebruiken in photoshop om het dichts bij deze foto te komen?

het is een foto van Willem van Walderveen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Ik snap je vraag niet. Dit is al een origineel en heeft dus geen bewerking nodig.
Of je moet een andere foto hebben die je op deze foto wilt laten lijken. Dan kan je het beste ook die andere foto plaatsen.

Maar op het eerste blik lijkt dit een z/w omzetting met kleurfilter, hele specifieke curves aanpassing en lokale burn/dodge bewerking.

Toegevoegd na 4 uur:
Het voorbeeld voor het eindresultaat, is natuurlijk ook de man die het maakt, naast de bewerking. Dat wil zeggen de rimpels, de tint van altijd buiten zijn, de viezigheid op het gezicht.
De foto die je wilt bewerken is een hele andere foto, namelijk van een jongere vrouw (geloof ik), met een gladde huid en een beetje bleek van gezicht.
Ik kan zien dat de foto in een studio is genomen, en dat het licht over het gezicht strijkt. Daarin zit een groot verschil tussen een oudere man met rimpels, welke mooie schaduwwerking geeft rond de rimpels.

Ik heb een bewerking voor je gedaan en dit is (voor mij) het beste wat ik eruit kan halen. Maar ik ben geen expert in beeldbewerking en photoshop technieken.

De bewerkingen zijn:
-Curves voor lokale lichter en donkere delen.
-Desaturnatie, om het hele heftige kleur terug te brengen. Ik zag dat het voorbeeld geen echt zwart/wit is.
-Lokale burn en dodge, om nog meer wit en donker verschil te maken.
-Overall levels correctie om de onderbelichting en het vlak zijn van de foto te corrigeren.

Als je me een PB stuurt met je email adres, dan kan ik je het photoshop bestand sturen, met daarin de lagen van de bewerking die ik heb gedaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
O sorry. Ik bedoelde inderdaad dat ik zelf een foto hier op wil laten lijken. Ik heb hem er nu bij gezet. Ik zal even uitproberen wat u heeft bedacht. Alvast bedankt