Wat is er aan de hand met mijn computer?

Mijn computer is de laatste weken een beetje van slag.
Bij gewoon gebruik word hij soms ineens een beetje traag en dan klik ik bijvoorbeeld op deze computer (of andere taken binnen het explorer.exe proces) en dan reageert de computer niet meer. Ik kan dan bijvoorbeeld wel nog andere dingen doen zoals browsen, of als ik net toevallig een film op een muziekje aan heb staan die af blijven spelen. Maar dat soms ook niet. Er is geen pijl op te trekken. Start-Afmelden en weer aanmelden doet het ook niet want dan blijft hij vast staan op dat draaiende rondje met Afmelden erbij. Afsluiten hetzelfde. Alleen de knop inhouden helpt. Wanneer ik hem daarna weer opstart gaat dat trager dan normaal.

Soms werkt de computer gewoon een dag lang prima.

Ik denk dat het op te lossen is door windows opnieuw te installeren maar ik vind dat nogal drastisch.
Ik hoop dat er een alternatief is. Mischien zit er gewoon een programmaatje (antivirus/browser of iets dergelijks) wat conflicteert? Maar ik weet niet hoe ik dit uit moet zoeken.

Dit is de informatie van de computer:

PU: AMD Athlon2 X4-640 3,0Ghz

Optical: LG GH22NS50 Dual layer DVDRW

Mobo: Asus Full-ATX M4A77T ATi770 Chipset

HDD: SATAII 1TB (1000Gb) SEAGATE 7200rpm

RAM: Elixir 8Gb 1333Mhz

VGA: XFX Ati Radeon HD6850-1024Mb

ATX: 550W ATX voeding Silend Mstech 05B

Tplink 150Mbit PCiE Range 4x

OS: Windows 7 Enterprise 64-Bit

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
1.5K

Het beste antwoord

Begin eerst eens met een schone reboot als dat lukt, dus echt Start > Opnieuw Opstarten. Download CCLeaner maar eens, hiermee kan je je harde schijf opschonen maar belangrijker: je register mee schoonmaken. Klik in de linkerkolom op "RegisterTool" dan op "Analyze" en dan op "Fix Issues". Hierna weer een schone reboot.

Waarom heb je eigenlijk W7Enterprise? Gezien de specs van de computer is hij niet voor zakelijk gebruik...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Allemaal al gedaan. Ik ben al jaren een trouwe CCleaner gebruiker. En ik heb Enterprise omdat mijn vader bedrijfsdirecteur is en ik daar zo van meegeniet :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is altijd mooi meegenomen ja :)
Als je nog een installatie cd hebt: stop de CD in de Computer en zet de computer daarna aan (of start hem opnieuw op beter gezegd) blijf dan op F8 duwen totdat er iets in de trant van "Press any key to boot from CD/DVD" staat, duw op een willekeurige toets en kijk dat voor de repair optie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed bedankt, dat ga ik proberen! Heeft dat hetzelfde effect als opnieuw installeren?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, hij kijkt of er iets kapot is en dat maakt hij dan. Om het maar ff makkelijk uit te leggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het lag aan kapotte hardware

Andere antwoorden (6)

Probeer eens CCleaner te draaien, daar mee schoon je de computer op en als je ook op Register in dat programma klikt kun je daarmee de fouten eruit halen zonder problemen;
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik had dit ook voor met mijn acer als je een acer hebt moet je tijdens het opstarten op alt+F10 tokkelen (meerdere keren achter elkaar) dan start acer erecovery op dan is het slechts een kwestie van instellingen instellen dan start hij op en dan moet je hem gewoon uur laten doen best ook wel eerst een backup maken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kom niet aan het register in Windows 7. Dan breng je meer schade dan reparatie aan. Draai eens combofix. Wel te gebruiken op eigen risico.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan prima in het register rotzooien zolang je het backupt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De term rotzooien zegt het al. Heb je een backup en start Windows niet meer. Of dat je van die onverklaarbare BSOD krijgt. Ik heb dit wel vaker meegemaakt tot de gebruiker Windows opnieuw moest installeren. Dus geen rotzooien in het register!!!!
tracht misschien eens al die overbodige add-ons te verwijderen, en vereenvoudig je bureaublad, ttz zet er een gewone foto op, geen in de vorm van een sfeerfoto genomen met je digitale camera, en wanneer dit niets verbetert an de opstartsnelheid van je computer, dan heb je nog de mogelijkheid om Windows volledig te herinstalleren indien je je originele opstart Ceedee nog hebt. Of verwijder je bureaublad ook maar van alle overbodige pîctogrammen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn computer is erg schoon. En een bureaublad achtergrond kan die echt wel aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo'n mooie tekst, en dan ceedee ... ;-)
Ga naar de officiële microsoft site, hier vind je enorm veel ondersteuning, programma's en uitleg over hoe je je pc kan optimaliseren en fouten te verwijderen.

Ik had net hetzelfde, en heb alle opschoonprogramma's gebruikt die ik vond. (ook ccleaner)

Op deze site kan je echt nuttige dingen vinden zoals microsoft fix-it.

Succes !

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik heb een afbeelding van op de ondersteuningssite toegevoegd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Koop SpeedUpMyPc en RegistryBooster, en download (Gratis) CCleaner, en download de shareware version van Revo Uninstaller Pro en run Junkfiles opruimen en Evidence verwijderen, dit houd mijn computer tot op de dag van vandaag erg snel!